Τα ψηφιδωτά της Μονής Δαφνίου, Παγκόσμιο Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς (τρία video)

[Φωτ. Κώστα Φωτεινάκη: “Η Γέννηση” κατά τη διάρκεια των επισκευών και της συντήρησης μετά το σεισμό του 1999. Για το θέμα της “Γέννησης” υπάρχει μια ενδιαφέρουσα άποψη, για το τμήμα που “λείπει”, “η εξαφάνιση της Σαλώμης” του Καθηγητή του Πολυτεχνείου Άγγελου Προκοπίου, ο οποίος είναι και ο δημιουργός του πρώτου Ελληνικού πολιτιστικού ντοκιμαντέρ ‘ΤΟ ΔΑΦΝΙ“, 1951, και βραβευμένου σε δύο Παγκόσμια φεστιβάλ.]

Συνέχεια της επιλεκτικής βιβλιογραφίας [ΕΔΩ] παρουσιάζουμε τρία video με αποκλειστικό θέμα τη περίφημα ψηφιδωτά της Μονής Δαφνίου. Θεωρούμε ότι το πρώτο video αποτελεί ένα ιστορικό ντοκουμέντο για τα προβλήματα που προκάλεσε ο σεισμός του 1999, το δεύτερο παρουσιάζει τα ψηφιδωτά και το τρίτο είναι ανεπτυγμένης τεχνολογίας Virtual Visit (2010).

ΜΟΝΗ ΔΑΦΝΙΟΥ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΨΗΦΙΔΩΤΩΝ – VIDEO 1 | Daphni Monastery, Μονή τῆς Δάφνι, 16 Αυγ 2012, Δημήτρης Δεληνικόλας. Επιπρόσθετο ενδιαφέρον έχει η αποτύπωση των ρωγμών των ψηφιδωτών, μετά το σεισμό. [ΕΔΩ]

ΜΟΝΗ ΔΑΦΝΙΟΥ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΨΗΦΙΔΩΤΩΝ – VIDEO 2 | To βίντεο με τα Ψηφιδωτά της Μονής Δαφνίου δημιουργήθηκε από τη Βούλα Σοφού για την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε από τον ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. 17.04.2016  [ΕΔΩ]

ΜΟΝΗ ΔΑΦΝΙΟΥ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΨΗΦΙΔΩΤΩΝ – VIDEO 3 | ΕΜΠ – Dafni Monastery Virtual Visit. The Laboratory of Photogrammetry of NTUA has implemented the most contemporary digital techniques in 1999-2000 in order to geometrically document the Katholikon of the Dafni Monastery, which was damaged by an strong earthquake. This video enables the viewer to visit this UNESCO World heritage monument, as until now (October 2010) the Church is closed to the public [ΕΔΩ] | ΠΡΟΣΟΧΗ: Η Μονή Δαφνίου είναι ανοικτή. Πληροφορίες ΕΔΩ.

[Ο Παντοκράτορας, «Δίκαιος Κριτής», στο μετάλλιο του τρούλου του καθολικού της μονής Δαφνίου. Η αυστηρότητα και η ένταση του βλέμματος οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στα ισχυρά τοξωτά φρύδια και τις σκούρες σκιές γύρω από τα μάτια. Η σχετικά σχηματική και επίπεδη απόδοση των πλαστικών αξιών του προσώπου, απομακρύνει τη μορφή του Παντοκράτορα από την κλασικιστική τεχνοτροπία με την οποία έχουν εκτελεστεί όλες οι άλλες μορφές. Η σκουρόχρωμη, πυκνή γενειάδα επιτείνει την εντύπωση της αυστηρότητας. Η μεγάλη απόσταση που χωρίζει τον δείκτη από το μεσαίο δάκτυλο πάνω στο ευαγγέλιο προσδίδει ένταση στη χειρονομία, που βρίσκεται σε απόλυτη συμφωνία με τον όλο δυναμισμό της μορφής.]